REMINDER: 8 mai 2015, ultima zi in care puteti comunica autoritatii fiscale infiintarea Registrului cu bani personali ai salariatilor!

In 28 aprilie 2015 a aparut in Monitorul Oficial OUG nr. 8/2015, care reglementeaza  instituirea  modelulului Registrului de bani  personali  ce  trebuie tinut  de  catre  persoanele  ce  efectueaza  vanzari de bunuri/prestari de  servicii direct catre populatie, utilizand case de marcat fiscale.

Urgenta deriva din faptul ca in termen de 5 zile lucratoare de la data publicarii prezentului ordin, respectiv pana vineri 08 mai 2015, trebuie notificata autoritatea fiscala prin care se anunta infiintarea Registrului cu banii personali ai salariatilor si numarul de pagini al acestuia.
Registrul se prezinta sub forma unui caiet cu pagini A4, ce trebuie numerotat crescator, pe ultima fila semnand administratorul sau inlocuitorul de drept al acestuia.

Important! Registrul banilor personali, se completeaza zilnic la inceputul programului de lucru, de catre salariatii operatorului economic, ”aferenti unitatii de vanzare a bunurilor/prestare a serviciilor”.
Intelegem asadar ca nu toti salariatii unei societati vor completa aceste sume în Registrul de bani, ci numai cei din incinta locatiei de vanzare sau cei arondati acestei locatii de vanzare!

Aspecte privind acest REGISTRU (ce nu sunt neaparat detaliate de acest ordin)!

  • Registrul in sine nu se inregistreaza la ANAF, insa in termen de 5 zile lucratoare de la intrarea in vigoare a prezentului ordin, trebuie depusa o notificare privind inregistrarea acestui Registru, prin care se precizeaza numarul de pagini al acestuia;
  • nu exista un model pentru notificarea autoritatii fiscale, astfel ca anexat acestui material, va propunem un model de notificare;
  • este permisa folosirea unui singur Registru pentru o unitate de vanzare/prestare de servicii;
  • la terminarea unui Registru, ar trebui reluata aceeasi procedura de notificare la ANAF in termen de 5 zile lucratoare de la data terminarii Registrului vechi si infiintarii noului Registru;
  • Registrul nu are un regim fiscal special, prin urmare cea mai eficienta metoda de infiintare a acestuia este achizitia unuia din comert, cu cat mai multe file;
  • ordinul introduce si rubricatia coloanelor din Registru, ce poate fi intocmita prin liniere;
  • operatorul economic raspunde de integritatea Registrului si mai ales de obligatia ca personalul din unitatea de vanzare sa completeze banii personali in acest Registru la inceperea programului;
  •  completarea in Registru trebuie sa se faca fara spatii libere, fara stersaturi sau modificari;
  • operatorii economici trebuie sa faca instructajele necesare pentru ca salariatii sa inteleaga ce li se cere, respectiv trebuie sa li se precizeze in fisele de post aceste noi obligatii privind respectarea reglementarilor pentru utilizarea caselor de marcat fiscale.

De cand este aplicabil acest Registru?

Din punctul nostru de vedere, Registrul trebuie utilizat din data de 30 aprilie 2015, data publicarii in Monitorul oficial, insa contraventiile pentru nerespectarea acestei obligatii se vor aplica doar pentru fapte constatate dupa data de 08 mai 2015.

(Acest termen deriva din prevederile art. VIII din OUG nr. 8/2015 privind modificarea reglementarilor aplicabile caselor de marcat fiscale, publicata în Monitorul oficial din data de 28 aprilie 2015.)

Mai amintim si faptul ca ordinul nu precizeaza modul in care se va depune notificarea, astfel apreciem ca aceasta poate fi depusa fie direct la registratura ANAF( probabil cea mai sigur? metoda), fie prin posta, cu confirmare de primire.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Pin on Pinterest
Tagged with: ,
Posted in Informare, Legislativ
0 comments on “REMINDER: 8 mai 2015, ultima zi in care puteti comunica autoritatii fiscale infiintarea Registrului cu bani personali ai salariatilor!
1 Pings/Trackbacks for "REMINDER: 8 mai 2015, ultima zi in care puteti comunica autoritatii fiscale infiintarea Registrului cu bani personali ai salariatilor!"
  1. […] 6. Notificarea depusa la ANAF  privind registru bani personali (aveti un exemplar pus la dispozitie, inca de ieri) […]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*



Warning: include(images/settings.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/fiscalco/public_html/wp-content/themes/responsive/footer.php on line 127

Warning: include(): Failed opening 'images/settings.php' for inclusion (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php') in /home/fiscalco/public_html/wp-content/themes/responsive/footer.php on line 127